8/22/12

Idag var det bara en helt vanlig dag i skolan. Jag pratade med Siri på Facebook i morse och dom började skolan idag. AFS sa att om man pratar med vänner/familj hemma i Sverige så är det väldigt lätt att få hemlängtan, men jag kan gladeligen säga att jag inte har några sånna problem alls. De första två dagarna längtade jag hem ganska mycket men på den tredje dagen var min hemlängtan helt borta, och den har som tur är hållit sig på avstånd enda sens dess.
På eftermiddagen var det cross country igen, den här gången sprang vi i 40 min.

Skolan är väldigt mycket lättare här, men det betyder också att min kör är på en rätt låg nivå. Idag gick vi igenom notvärden och i förrgår klappade vi rytmer. Det är ingenting jag stör mig speciellt mycket på, det är annorlunda här och det är ingen big deal, men jag skulle gärna sjunga med min svenska kör någon gång i veckan om jag kunde. Att sjunga är en stor del av vem jag är och om jag inte får nya utmaningar i kören, såsom nya lite svårare låtar, så känns det som att någonting i min rutin fattas. Det är som att inte äta lunch varje dag, någonting är inte riktigt som det ska vara.

Ps. Min katt, Leon, har en konstig vana att krypa upp och gömma sig i människors hår. Han är så söt.
(förlåt för det dåliga bilderna, men jag får inte min laptop förrän 4sep och tills dess använder jag min telefon)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0