Church


I morse gick för första gången till en amerikansk kyrka. Jag tänkte mig ungefär som en vanlig stor kyrka med mycket akustik, en präst som predikar i all evighet och sen självklart godspel-kören. Men ojojoj vad fel jag hade. För det första var det absolut inte som en vanlig kyrka, det var mer som en biosalongen med en scen längst fram. När vi först kom in i lokalen hördes det hög musik med två unga sångare som spelade gitarr och sjöng tillsammans om 'My lord'. Vi satte oss ner men kort senare fick vi ställa oss upp för att sjunga med i en av sångerna. Det var stora skärmar bakom scenen som visade texten, och det gick ungefär såhär 'I raise my arms and open my heart for you, my Jesus, who went trough death for my sins.' Många blev väldigt rörda började vifta med armarna i luften samtidigt som dom sjöng. 

Sen kom det in en man och höll en typ presentation med en powerpoint om hur många ungdomar inte längre tror på Gud. Han sa många bra saker men ännu fler sjuka saker. Jag vet att annorlunda inte är dåligt, men den här mannen pratade alltså om hur satan försöker få alla unga människor att gå över till den 'onda sidan' och att de vuxna måste hjälpa barnen till Guds väg. För om du inte älskar Gud med ditt hjärta, din själ och dina tankar så kommer du tydligen till helvetet. Sen pratade han såklart om samkönade äktenskap och abort mm.
Tur att min familj inte är speciellt religiös, dom gick mest till kyrkan idag för att visa mig hur det är där.

Efter kyrkan åt vi iaf lunch på ett ställe som kallas Freddy's och sen har jag och Jamie börjat på ett pussel (2000 bitar!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0