Mitt schema!

Nu har vi äntligen vart i skolan och fixat ihop mitt schema! Först gick vi till receptionen och skriva på en massa papper, bl.a. så att jag kan få en laptop och så att jag får en "yearbook" i slutet av året. Vid receptionen träffade jag en annan utbytesstudent från Holland som också var där för att bestämma vilka klasser hon ska ha. Vi blev inbjudna av skolan till en "ice cream social" där vi kan träffa alla andra utbytesstudenter som ska gå i Rose Hill High.
Sen fick vi träffa skolans "counselor" som skulle hjälpa mig att välja ämnen. Hon började med att skriva ner de obligatoriska ämnena jag ska ha och dom är Sophomore English, American history, och Algerbra 2. Efter det var det lite svårare, för nu var jag tvungen att välja vilka ämnen jag ska ha. Jag visste att jag ville vara med i Jamies kör som heter "The Rocketairs", men jag var tvungen att göra en audition för att få vara med i den så det fick vänta. Vi kom fram till att jag kommer ha preformance dance, team sports, nutrition and wellness och de andra obligatoriska ämnena den här terminen. Men jag var fortfarande tvungen att göra en audition för kören. Då, plötsligt kom dirigenten in genom dörren! Jamie frågade om jag fick göra en audition, så mitt i mötet med skolans counselor fick jag gå iväg och göra en audition! Jag var rätt nervös, men han var verkligen jätte trevlig så det gick bara bra. Han sa att han tyckte jag var väldigt bra men att han var tvungen att tänka lite eftersom att kören redan var full, men att jag annars skulle kunna va med i den stora kören som inte kräver en audition.
När jag kom tillbaka till skolans counselor sa jag att han inte var säker så vi började kolla om det var något annat ämne jag kunde tänka mig. Men då öppnade dirigenten än en gång dörren och den här gången höll han en tumme upp i luften. Jag kom in i The Rocketairs!! Woho!
Nu har jag mitt schema och jag är med i den bästa kören i skolan!


Kommentarer
Postat av: Siri

OMG vad kul!! Lite annat än all kemi och fysik ;)

2012-08-15 @ 00:08:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0