Finals veckan

Hej hej!

Förlåt att det har vart lite trög uppdaterig dom senaste dagarna, men mycket saker har hänt den här veckan! Det har nämligen vart "finals" vecka. Man har ett sista prov i alla ämnen innan det blir jullov. Alla lektioner är också lite längre, så en dag blir lixom uppdelad på två dagar eller hur man ska beskriva det. Så på torsdagen hade vi 1st, 3rd, 5th och 7th hour och idag hade vi 2nd, 4th och 6th hour. På torsdagen hade jag verkligen ett riktigt prov i varje klass, först Career and life planning, sen english, sen algebra och sist hade jag nutrition and wellness. Väldigt utmattande, och eftersom jag har vart extremt förkyld på senaste tiden var det inte en jätte härlig upplevelse. Idag var det faktiskt en ganska chill dag, för i performance dance dansade vi för gammlingarna på Rose Hill's "Senior Center" och i Choir tittade vi på film (super mysigt! Och vi såg Pitch Perfect som förövrigt är världens bästa och roligaste film, har sett den tre gånger nu), sen hade jag faktiskt ett riktigt "skriv-prov" i american history, men det var inte så svårt.
På onsdag kväll åkte vi till ett område och tittade på julbelysning! Vi hittade en gata som var helt galen, när man åkte in på den så stog det "Welcome to Candy Cane Lane" på en stor skylt och sen var alla hus HELT täckta med blinkande lampor och andra roliga grejer. Vi satt i bilen så det blev inte jättebra bilder, men man får iaf en hint av hur mycket julbelysning dom faktiskt hade.
Dom är så trevliga här borta i Rose Hill. När jag var ute och gick med Toby här om dan så mötte jag skolbussen som åkte runt i området och släppte av alla "middle-school" barn. Jag vinkade glatt till buschauffören, och då saktade hon in och räckte ut en kaka genom fönstret! "Merry Christmas" sa hon, och sen berättade hon att hon har sett mig ute med min hund några gånger och tänkte att hon kunde stanna och säga hej. Kakan var jättegod och hon gjorde mig så himla glad!

Juste! Sen har vi faktiskt fått årets första snö här borta! Det varade i ca två timmar.. men ändå! Det är helt sinnessjukt för mig att det fortfarande är hyfsat varmt ute, för det trodde jag inte att det skulle vara!

Annars är väl allt som vanligt, och sms som "!!!!!Come to my room!!!!!" från Jamie är väldigt vanliga nu för tiden. Och sms från mig till henne med liknande budskap är precis lika vanligt. haha jag älskar att ha en syster som man kan prata med om allt mellan himmel och jord.

Här kommer nu iaf en sammanfattning av veckan i bilder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0