MUSIK

Hej!
 
Denna vecka inklusive nästkomande vecka kommer två riktiga musik-veckor. Igår åkte hela kören till Rose Hill City Hall för att sjunga när dom tände den stora granen. Det var väldigt mysigt och fastän byggnaden är väldigt liten så har den en helt fantastisk akustik så det var väldigt kul att sjuga där inne! Det var mest gammla människor där för att höra oss sjunga, men det är så det brukar vara och dom hade bakat goda kakor som vi fick äta eferåt hehe. Och juste, vi hade ju på oss våra extremt fina christmas sweaters och tomtemössor också (dock väldigt irriterande att ha en mössa på sig när man sjunger för man hör ju ingenting..), riktigt amerikanskt och juligt. Imorgon åker kören och sjunger för gammlingarna på rose hills ålderdomshem också.  
Här borta har vi inte sett en enda snöflinga än och vi har inte haft något regn sen typ oktober, men jag har definitift inte missat snökaoset där hemma i sverige tack vare facebook. Det är lite konstigt men ändå rätt skönt att inte ha en massa snö här borta. Det är väldigt många som frågar mig just nu om jag inte saknar kylan hemma i sverige, men jag måste säga att jag klarar mig ganska bra hittills..
 
Ps. Den här veckan har vår kör börjat lärar sig en vers av stilla natt på vetnamesiska, och vi har konsert på söndag nästa vekca, lycka till med den säger jag barar. Satan vad svårt det är, tänk er lixom att sjunga på kinesiska (för det låter ungefär som det..), ungefär helt omöjligt..
 
Förlåt för stavfel och andra konstiga saker så som skumma meningsbyggnader, men jag är trött och det är alldeles för sent för att tänka och ännu mindre skriva på svenska (plus att detta är en amerikansk dator så om jag t.ex vill skriva ett ö måste jag hålla ner "option" "u" och sen klicka på "o"..)
 
Tack och hej leverpastej

Kommentarer
Postat av: Annika

Hahahahahahaha. Sitter på bussen och läser
detta och skrattar högt för mig själv.
Du är så rolig!
Puss!

2012-12-07 @ 15:42:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0