Thanksgiving

Hej!

Igår var det ju den årliga, amerikanska traditionen Thanksgiving, och idag var det "black friday". Gårdagen började med att både Kim och Kellie kom hem för att fira med familjen, Jamie jobbade dock hela dagen tråkigt nog. Sen på eftermiddagen, medan min värdmamma lagade mat och fixade i köket, åkte jag, Kim och Matt till down town Wichita. Kim tyckte att det var en kul idée att visa mig en staty som står där, den kallas "keeper of the plains". Jag har sett den statyn i tidningar lite här och var så jag har alltid undrat vad det var, och tydligen är den som en symbol för Kansas. Den står på ett ställe där "Arkansas river" och "Little Arkansas river" ansluter sig till varandra. Runt omkring statyn finns det beskrivningar av indian stammarna som fanns i det området förr i tiden.
Det är ganska svårt att förklara vad statyn står för så jag kommer bara visa er beskrivningen som finns att läsa bredvid den.
Det här var iaf en väldigt häftig upplevelse, och jag ock se lite mer av den gamla kulturen i Kansas. Vi gick runt ett tag och sen på vägen hem stannade vi på QT och köpte en slags slush som var så stört god!
När vi kom hem var maten nästan klar, vi var bara tvungna att vänta på att Jamie skulle komma hem från jobbet. När hon också var hemma så var det vara att börja äta! Det fanns så extremt mycket god mat, och det kändes som att jag skulle dö för att jag åt så mycket (och btw, jag kommer definitivt ta med mig Thanksgiving till Sverige, och börja fira det där också).

Idag har jag shoppat med Lilly och Lauren på lite olika ställen. Jag fick dock inte med mig en enda pryl hem!! Jag vet inte varför, men det känns som att varje gång jag faktiskt har pengar så hittar jag INGET jag vill ha. Någon annan som har samma problem?!
Aja, de var kul iaf och på vägen hem stannade vi på en mexikansk restaurang och åt middag.
När jag kom hem beställde jag lite grejer från amerikan eagle så att jag iaf har köpt någonting på min första black friday haha.

Nu ska jag gå och soooova! Puss och kram

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0