Politik

Hej, jag sitter och tittar på debatterna mellan Obama och Romney med mina värdföräldrar såhär innan skolan. Om jag inte redan har berättat det så är dom republikaner och dom hatar Obama. Eftersom att jag inte är speciellt intresserad av politik så var det inget som störde mig i början, men ibland kan det vara så himla svårt att inte bli lite irriterad. Det som stör mig lite är att när vi tittar på debatterna så sitter dom hela tiden och kommenterar när Obama pratar t.ex "he is just rambling!" "Look, he doesn't even know what to say!" "That is ridiculous.." "does he realize how stupid he sounds?!"
Jag har inga problem med att dom är republikaner (jag bor ju ändå i Kansas) men det stör mig lite när dom kommenterar på Obama själv, och inte hans politik! Dom är republikaner för att det var det dom lärde sig när dom växte upp, och det förstår jag. Men när vi tittar på dom här debatterna så känns det som att dom struntar helt i politiken, bara Mitt Romney vinner...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0