Skola och vardag

Hej! 
 
Igår åkta jag och Jamie lite spontant till fotbollsplanen. Det var helt kolsvart ute, men fortfarande varmt. Vi spelade volleyboll, fotboll och skuttade runt som två galningar. Jag fick också en konstig idee att jag ville rulla hela vägen från ena änden av planen till den andra änden, så det gjorde jag, haha. Synd att Jamie inte filmade eller nåt för det såg säkert helt stört ut... (ps. Det var freakin längre än jag trodde!)
 
Just nu händer det inte så mycket ovanligt här borta. Jag går i skolan, gör läxor och springer, precis som hemma i Sverige. Jag har alltså äntligen helt kommit in i rutinerna och jag är inte trött hela tiden, vilket jag ofta var precis när jag kom hit.
En helt vanlig dag ser ut ungefär såhär:
6:00 - Går upp, tar en dusch, klär på mig
7.00 - Går ner till köket och äter frukost som ofta består av cheerios och mjölk och ett glas juice
7.20 - Hoppar in i bilen och åker till skolan
7.50 - Skolan börjar med Career and life planning där vi pratar mycket om college och scholarships
9.00 - Performance dance där vi just nu repar inför pjäsen "Little women" som är i november där vi ska dansa
9.55 - English där jag hatar min engelska lärare, hon pratar så snabbt att om du missar två minuter så är du lost resten av lektionen
10.50 - Rockertairs! Absolut bästa lektionerna med dom bästa människorna
11.50 - Luuuuunnnnch! Jag tar alltid med min egen lunch, oftast tonfisksallad
12.25 - Argebra 2, den absolut lättaste klassen eftersom jag redan har gjort allt vi gör
13.20 - American History där vi just nu pratar om The Old West, alltså cowboys och indianer, tjolahopp
14.15 - Nutrition and Wellness, där vi tittar på biggest looser(!!), lagar hälsosam mat och tränar
15.05 - SKOLAN SLUT
När jag och Jamie kommer hem går vi ut med hundarna en sväng, och när vi kommer tillbaka gör jag läxor om jag har några. Annars gör jag nåt annat för att fördriva tiden fram till middagen som brukar vara klar någon gång mellan 5 och 6. 
Efter middagen chillar jag en stund i soffan för att smälta maten, och när det börjar bli lite mörkare (alltså svalare) ute så drar jag ut på en joggingrunda. Sen när jag kommer tillbaka tar jag ofta ett varmt bad (OMG vad jag kommer sakna mitt badkar när jag åker hem till sverige igen....) och efter det är det läsa bok och sen soooooooovvvvaaaa. 
 
Jag vet inte hur intresserade ni är av min vardag, men det här är iaf hur en helt vanlig vardag oftast ser ut om det inte händer nått annat. Och nu vet ni också ungefär vad jag gör om jag inte bloggar ;)
 
Här kommer en fin bild på Jamie från igår
 
 

Kommentarer
Postat av: Annika

Ha, ha. Du är konstig! (Som rullar från den ena änden av fotbollsplanen till den andra)Sluta aldrig upp med att vara det! Jag älskar att höra om din vardag. Verje detalj är jeeeeeeette intressant :-D
Varmaste kramen

Svar: Heheh jaa jag vet iaf vem jag har fått det ifrån.. :-D
Elice Lindholm Nobinder

2012-10-23 @ 15:56:52
Postat av: Mia

Hej Elice,
Det är så roligt att läsa din blogg och höra hur du har det. Det låter som allt är toppen :-) Bra gjort av dig att ta steget, det kommer du ha mycket nytta av i livet. Fortsätt skriv och ha det så bra.
Många kramar från Mia och Ida.

Svar: Va roligt att ni läser den! Allt är absolut super :-)Ha det bra ni också! Kraam
Elice Lindholm Nobinder

2012-10-23 @ 16:07:17
Postat av: Lotta

Men asså åååhhhhh vad du har det chill då!?!! En tillvaro utan fysikprovet vore uppskattat...

Svar: Hahahhha, jaaa det är ju inte världens svåraste lektioner... hehe och fysiken kan jag bra leva utan
Elice Lindholm Nobinder

2012-10-23 @ 21:46:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0