Tips

Jag har nu kommit hem från fotograferingen, och när jag gick in på blogg.se såg jag att jag hade fått en fin kommentar på ett av mina inlägg! Tack så mycket, alla ni som kommenterar och skriver bra saker om min blogg! Det gör mig så himla motiverad att fortsätta, och jag är så glad att fler personer kan ta glädje av mitt år!
Sen måste jag bara säg att satan vad jag är lyckligt lottad!! Jag har nämligen spenderat lite tid på att läsa andra utbytesstudenters bloggar, och nu har jag insett hur bra jag faktiskt har det. Ingen hemlängtan, många nya vänner  och den bästa världfamiljen någonsin! Jag tror att mycket av det beror på att jag pratar ganska bra engelska, så jag har inga som hellst problem att uttrycka mig. 
 
Här kommer ett tips till dig som är, eller någon gång kommer vara, en utbytesstudent. På ett av alla mina möten med AFS i Sverige sa dom att man ska försöka undervika att bli allt för bra kompis med dom andra utbytesstudenterna. För det resulterar ofta i att man bara umgås med dom, och inte lär känna några riktiga "amerikaner" (och det är ju det som är poängen med att vara en utbytesstudent!). Tänk er t.ex när ni kommer hem till sverige igen, och så vill ni åka tillbaka till stället där ni spenderade ett år av ert liv, men så går inte det eftersom att ingen av dina vänner bor där längre för att dom också var utbytesstudenter! 
Jag tyckte att dethär lät helt rätt så jag har verkligen ansträngt mig för att inte bara umgås med dom andra utbytesstudenterna, och jag har lyckats! Jag har EN riktigt bra kompis som också är en utbytesstudent, men thats it! Jag tror att det här också är en stor del av varför jag har det så bra! För jag vill att dethär ska vara mitt år, jag vill bli en del av skolan och jag vill INTE vara "just another exchange student" som åker hem utan att någon ens märker det. 
Jag kanske överdriver lite, men jag vet att det här är viktigt, så kom ihåg det! Och glömm inte att våga!!
 

och så får ni en rolig bild till ett seriöst inlägg (min världpappa gör världens bästa mackor)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0