Homecoming game/dance

Hallå!

Igår var det både roliga och tråkiga saker som hände.
Jag tycker vi kan börja med det tråkiga, nämligen mitt knä som har krånglat nu de senaste veckorna. Igår gick jag till doktorn för att ta reda på vad som är fel och vad jag kan göra för att få det att försvinna. Efter lite tester och övningar kom dom iaf fram till att det inte är någonting allvarligt (vilket är bra) men att jag har nått som kallas ITBS vilket är väldigt vanligt ifall man springer mycket. Min sena som går ut över knät hoppar fram och tillbaka över en benknota i knät, där av klick-ljudet jag hör varje gång jag böjer mitt ben. Han sa att det inte är någonting farligt, men att just den här typen av knäskada kan vara väldigt smärtsam. Antingen slutar jag springa helt och vilar knät tills det blir bättre, eller så försöker jag fortsätta fastän det gör ont. Jag vill definitivt fortsätta om jag kan, men som det är nu kan jag endast springa en "mile", sen gör det alldeles för ont, och alla "meet" är minst två och en halv "miles".You do the maths..

Iaf, nu till lite roligare grejer för igår var det ju homecoming i Rose Hill High School! Det började självklart med själva fotbollsmatchen, och alla var über taggade! Jag tog nästan inga bilder alla, för det fanns lite andra saker att göra helt enkelt. Meeeen vi van! Woop!
Vi gjorde flera touchdowns, men den snyggaste var den första! Jag och Jamie hade precis kommit dit och ställt oss på läktaren (ca 2 sekunder in i matchen) när vi ser en av våra rödklädda spelare springandes med bollen förföljd av typ 6 blåa från motståndarlaget! När vi började förstå att han skulle klara det så fick jag nästan hålla för öronen, för alla på hela vår läktare började skrika som om en atombomb var på ingång! Det var världens stämning igenom hela matchen! Många skolor klär upp sig ungefär som till balen när det är homecoming, men inte vi. Alla har på sig en RHHS t-shirt och direkt efter matchen går man tillbaka till skolan för att dansa!
Dansen var en intressant upplevelse så att säga haha. Det höll på i ungefär två timmar och sen åkte alla hem.
Och det var en sammanfattning av gårdagen!

Ps. Juste, igår blev jag och Jamie också kallade för tvillingar haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0