Citat

Jag ville visa er en liten uppdatering på hur det går med min jordglob i ceramics class. Jag har försökt göra en helt runt jämn boll, och det tog säkert nån vecka, för det är definitivt svårare än man tror. Sen delade jag den på mitten för att "gröpa ur" den, annars blir den så tung och så slösar man bara på lera. Då kom jag på att jag kunde skriva någonting inuti, så när jag sätter ihop den igen så står det någonting på insidan! Så jag bad Hailey skiva "the world is a book and those who do not travel read only one page" i ena halva och sen mitt namn i den andra halvan. Sen skrev jag också samma citat, fast på svenska, på undersidan av en av grenarna på hennes träd som hon håller på att göra.
Sen satte jag ihop båda halvorna igen, så nu står det något fint skrivet på insidan! :)

Juste! Min "butter dish" (som inte blev någon butter dish, utan bara någon slags låda) är klar, och nu ska den bara målas!

 
 

Kommentarer
Postat av: Annika

Att komma på idén är så coolt. Att komma på VAD som skall skrivas just i den stunden är så bra. Att GÖRA det är störst.

2013-04-06 @ 23:38:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0