Is-regn

Hej hej!
 
Det har blivit rätt mycket bloggande om väder på sista tiden, men det är så himla sjukt så jag måste bara berätta för er! Igår hade jag shorts och en t-shirt på mig till skolan, och det var typ "svensk sommar" värme. Idag är det -1 och sviiin kallt för det är så himla blåsigt. Vi har också vad som här borta kallas för "is-regn", helt enkelt att det regnar, men så fort vattendroparna träffar en yta så fryser dom till is för att det är så kallt. ALLA träd buskar och växter är helt täckta med is, och det ser faktiskt rätt coolt ut. På nyheterna sa dom att dom har "golfball sized hail" (alltså hagel stora som golfbollar) i norra kansas, och här där vi bor har vi tornardo varningar och storm/åska. 
 
Vädergudarna måste ha krig precis ovanför kansas just nu, för jag har aldrig upplev vinter, sommar, höst och vår på samma dag... fram tills igår...
 
Aja, fastän det är minusgrader var jag ju tvungen att ta bilder när jag kom hem från skolan, så dom här tog jag för bara några minuter sen!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annika

Vackert

2013-04-11 @ 00:35:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0