äntligen

Eftersom att jag har missat tre dagar i skolan de senaste veckorna (två pga att jag var sjuk och en pga resan till Topeka) så har jag haft extremt mycket "make up work" att göra den senaste tiden. Det betyder alltså att jag måste hänga med i skolan och göra alla läxor plus att jag måste göra gamla läxor jag har missat och ta igen några prov. Men nu är jag äntligen klar med allt och idag är första dagen på länge då jag inte har några läxor eller prov att plugga till! 
 
Den amerikanska skolan är som sagt väldigt enkel med det svåra med deras system är att ALLT räknas, varenda liten uppgift. Dom har något som heter power school där man kan gå in och kolla sina betyg när man vill och jag ska försöka förklara hur det går till. 
 
 
Såhär ser min första sida ut just nu med alla mina bertyg. Man måste ha ett visst antal poäng för att få ett visst betyg. Såhär ser poänglistan ut:
A: 90-100
B: 80-90
C: 70-80
D: 60-70
F: 0-59 
Så enkelt är det (och dom har inte E), och man får poäng varje gång man lämnar in läxor/uppgifter eller skriver prov. Det är därför lärarna alltid uppmuntrar eleverna att lämna in läxan fastän man inte är klar, för lite poäng är bättre än noll poäng. 
Sen kan man klicka på alla klasser och se precis vad jag har lämnat in, och vad för betyg (hur många poäng) jag fick på det jag gjorde. 
 
Det här är min Algebra 2 klass just nu. Jag har alltså några saker jag missade när jag var sjuk och det är dom grejerna som syns som F (noll poäng). Längst ner på bilden ser ni att det står "ex credit clennex" vilket betyder "extra credit for klennes-boxes". Om man köper en klennex box och ger till läraren kan man alltså få 10 extra poäng!! Helt galet tycker jag, det är typ som att köpa sitt betyg. 
Alla poäng jag samlar ihop blir sen mitt totala betyg i den klassen! Tjolahopp!
 
Puss och kram

Kommentarer
Postat av: Annika

Intressant läsning, tack för att du delar med dig.
Fråga: Räknas inte vilken kvalitet det är på det man lämnat in eller är det bara faktuam ATT man lämnat in som räknas?

PS Wow, imponerande betyg du har BTW

2013-02-08 @ 12:39:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0