Ensamma hemma

Hej!

Idag imorgon kommer jag, Jamie och matt vara ensamma hemma för mina värdföräldrar har åkt till Missouri för att gå på en begravning. Min värdpappas tvillingsysters man gick tyvärr bort i lördags så det är därför som åker bort.

Vi har rätt roligt här hemma utan några föräldrar, och middagen idag blev våfflor!
Imorgon börjar också skolan igen, och jag kan inte säga att jag är speciellt taggad. Självklart blir det kul att träffa alla igen och det är ju roligt att ha någonting att göra på dagarna. Men mitt schema har ju ändrats, vilket betyder några nya lärare och klassrum, vilket i sin tur betyder förvirring. Det svåraste med skolan här borta i Amerika är faktiskt att hitta till rätt klassrum på den fem minuters låga rast vi har mellan varje lektion. Jag vet att imorgon absolut inte kommer vara lika jobbigt som den absolut första dagen i skolan (då jag var helt totalt lost) för jag känner ju människor nu och några lektioner är fortfarande samma.
Såhär ser mitt schema ut numera:

Sophomore English - Mrs. Ward
Foods 1 - Mrs. Evans
Algebra 2 - Mr. Hopkins
Rocketairs - Mr. Forsyth
Ceramics - Mr. Hilgers
American history - Mr. Barger
Photo imaging - Mr. Gilbert

I Rose Hill high school har alla lärare alltid samma klassrum (till skillnad från KG där både lärare och elever cirkulerar runt mellan klassrummen) och dom enda lärarna jag inte har haft är Mr. Hilgers och Mr. Gilbert så dom är dom enda klassrummen jag inte vet om.
Men det kommer säkert gå bra, precis som det har gjort alla dagar hittills.

En annan sak som är lite jobbig just nu är att snart har jag vart här halva tiden. Jag har nu vart här i 152 dagar och det är 169 dagar kvar. Jag har redan haft en mardröm om hemresan, och jag förstår inte hur jag kommer kunna fortsätta leva ett normalt liv när jag kommer hem till Sverige.
När jag väl kommer tillbaka "hem" till Sverige så kommer jag leva ett liv med konstant hemlängtan. För Kansas är också hemma nu. Det är helt sjukt vad jag kommer sakna alla människor jag har träffat här borta, vissa mer än andra.
Den 25 juni sitter jag på ett plan.. Jag flyger hem, men på samma gång flyger jag ifrån mitt hem.. Om 169 dagar.

Tills dess kommer jag leva den bästa tiden i mitt liv, och inte tänka på att åka "hem".

Två bilder på mig. En från första dagen i skolan och den andra från några dagar sen.
Ser ni någon förändring? Det gör jag, speciellt på insidan.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0