Weekend family

Tja tja people! Jag ville bara säga att jag lever och mår bra, trots min galna värdfamilj. Jag ska försöka ta lite bilder på huset så ni får se hur det ser ut. Idag har vart en helt okej dag, men den började minsta sagt lite intressant. Vi skulle alltså vara på Washburn university klockan 9, och min värdmamma sa att vi skulle lämna huset runt halv nio. Sen åkte hon iväg på morgonen, lite random sådär och hon sa att hon skulle vara borta i fem minuter. De slutade med att jag satt och väntade i köket ända till klockan var 9.10. Robin (min kontakt person) ringde mig och frågade vart jag var och så sa jag vad som hade hänt och jag tror hon blev rätt chockad att min värdmamma bara hade lämnat mig. Men iaf, min värdmamma kom tillbaka efter ett tag och jag blev en halvtimme sen till min "orientation". Efter lunch åkte vi till Kansas museum och kollade runt lite där, det var inte speciellt intressant haha så det blev mest prat med alla andra utbytesstudenter. Det är så himla kul att umgås alla tillsammans för det känns verkligen som en enda stor AFS familj. Efter det åkte vi till "Topeka mall" och hängde lite där. Vi spelad lite i spelhallen och hängde på ett café. Sen kom mina nuvarande värdbröder och hämtade mig och så åkte vi "hem". Nu har vi ätit middag och snart ska jag nog gå och lägga mig för att komma undan från detta kaos.
Jag måste säga att fastän jag inte gillar den här värdfamiljer speciellt mycket, så har jag lärt mig en hel del sen jag kom hit. Familjen har alltså tre biologiska barn, och fyra som är adopterade. Sen har dom också en annan familj som bor i deras hus, en mamma med två döttrar, plus fyra hundar, fem katter, fem fåglar, fem ormar och typ 300 andra djur. Mamman med dom två döttrarna jobbar på en "gentlemans club" och hennes döttrar har bott i fosterhem sen dom var små, men dom flyttade nyligen in med sin mamma igen. En av dom adopterade döttrarna har tydligen en väldigt mörk bakgrund och flera av barnen har haft det tufft med sina föräldrar.
Mamman och pappan i huset är väldigt sociala och dom är faktiskt väldigt trevliga trott kaoset i huset. Jag tror dom är genuint bra människor, dom har bara en tuff situation (jag menar, dom har adopterat fyra barn.. bara det säger ju en del om hur öppna och omtänksamma dom är).
Ja, jag har verkligen lärt mig mycket av den här familjen, och jag är otroligt nog glad att jag fick se den här sidan av Kansas också (det är rätt svårt att förstå innan man faktiskt har upplevt det själv).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0