The Zoo

Hej!
 
Jag vet att jag inte har skrivit under den här veckan, och det finns två anledningar till varför. Jag har ju ingen laptop längre vilket betyder att allt bloggande sker via min telefon, och blogg.se appen har inte vart min bästa vän dom senaste dagarna.. Den har med andra ord inte fungerat över huvud taget, och varje gång jag försöker posta ett inlägg säger den bara "fel" och raderar allt jag skrivit.
Den andra anledningen är att jag helt enkelt njuter av den lilla tiden jag har kvar här borta. Om en vecka åker vi till Kalifornien och efter det är den bara några dagar kvar. Igår åkte jag, Jamie och lauren till djurparken som ligger i närheten. Jag var där för några månader sen tillsammans med mina värdföräldrar och jamie, men då var det väldigt mycket kallare än vad det var idag!
 
 
 
 
Vi kom till djurparken runt klockan 10 på morgonen, och åkte hem någon gång efter klockan 1 för Jamie jobbade pa eftermiddagen.
Klockan 8 åkte vi hem till Lilly för hennes "goodbye party". Det var inte jätte många människor där, men det var väldigt mysigt att träffa henne en sista gång innan hon åker tillbaka. Hennes flyg lyfter tidigt imorgon bitti. 
Att säga hejdå till henne var lite som en "wake up call" för mig. Tidigare har det känts som att min hemresa är så extremt långt borta (förmodligen för att Kalifornien resan fortfarande är framför mig). Men nu inser jag att det bara är 17 dagar kvar, och det skrämmer mig!!
 
När Jamie och jag kom hem hade vi ett "tack" brev från Jake (eftersom vi gick till hans graduation party), och han hade skrivit på svenska!! Här är helt enkelt beviset på att google translate fungerar sådär... men genom att "översätta tillbaka" brevet till engelska förstod jag vad han hade skrivit.. haha
 
Vi har faktiskt smsat på svenska under det här året, och då har det funkar ganska bra!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0