Kreativitet på papper

Jag har alltid gillat att rita, fastän det kanske inte har vart mitt absolut största intresse. Men är min butter dish klar i ceramics class, vilket betyder att jag måste starta upp ett nytt project, och då måste jag rita en massa skisser för att komma på vad jag vill göra. Efter det fortsatte jag bara att rita andra saker och nu har jag
kommit in i en rit-bubbla. 
 
Det här är två små skisser på vad jag vill göra i ceramics class fram över. Först ville jag bara göra en jordglob med en cool design och något fint citat på, men som vanligt har mitt huvud börjat spöka med en massa knäppa ideer. Igårkväll når jäg låg i sängen så började jag tänka att det skulle vara rätt cool att ha en människa inuti jordgloben. Då skulle det alltså vara ett fotavtryck som "sticker ut" på ena sidan, som om någon där inne tänjer ut ytan. Aja vi får se vad det blir.. jag och mina konstiga ideer haha..
 
Den här bilden var bara någonting jag ritade hemma när jag hade tråkigt, det började med ögat och sen blev det mer och mer. Inget speciellt men tycker den är lite cool med noterna. 
 
Det här är orginalbilden som jag just nu håller på att rita. Jag har tyvärr inte min bild, för den är i skolan, men den kanske ni får se någon dag.
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Åh vad duktig du är! Och jag älskar jordglobsidén!! :)

2013-03-26 @ 09:56:38
URL: http://americaemma.blogg.se
Postat av: Annika

Två själar en tanke! Jag har ju en hel del galna idéer som snurrar i mitt huvud. En av dessa är att designa en cool jordglob :-D Jag har berättat idén för Tomas men heeelt säker på att jag inte berättat den för dig. Den ska vara cool design och samtidigt ett hjälpmedel för att öära sig världens alla länder och huvudstäder genom att trycka på globen skall land och huvudstad som först inte sysn lysa upp. Det måste vara något telepatiskt att du på andra sidan jorden också går och tänker på en cool design. Vi kanske kan slå våra knäppa hjärnor ihop och ta patent :-D <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3

2013-03-26 @ 12:35:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0