Hmm..

Det är en sak som jag helt har tappat under min tid i USA, och jag kan inte riktigt bestämma mig för om det är bra eller dåligt. Jag vet heller inte om detta kommer att komma tillbaka till mig när jag åker hem till sverige, eller om det är permanent. Det jag har tappat är min "fashion sense". Innan jag kom hit hade jag tyckte jag att det iaf var lite kul att köpa nya kläder fastän jag aldrig riktigt har vart en äkta fashionista. Bekvämlighet står långt upp på min lista när jag shoppar, men jag vill självklart också se fin ut. Det kanske låter ytlig, men det jag försöker förklara är att under det här året har "bekvämlighet" åkt väldigt mycket högre upp på listan, och hur jag ser ut bryr jag mig oftast inte om, och inte någon annan heller för den delen. Jag har självklart bra och dåliga "kläd" dagar, men det är ju ingen i skolan som bryr sig, så varför ska jag göra det? Jamie sa till mig i början av året att man oftast kan se vilka som är utbytesstudenter eftersom att dom alltid är uppklädda. 
Det kanske låter tråkigt att dom flesta går runt i mjukisbyxor i skolan (framför allt under vintern) men det är faktiskt väldigt skönt. Och sen är det ju så att när det kommer ett tillfälle där man bör klä upp sig, t.ex en konsert, homecoming, prom, en fest eller vad som helst där det krävs finare kläder, då jäklar satsar man allt för att se så bra ut som möjligt. Det blir väldigt stora kontraster i hur man ser ut, och det blir också mycket roligare att klä upp sig då.
 
Jag vet inte hur kul det här är att läsa, men vi får väll se om jag får tillbaka min fashion sida när jag kommer hem, eller om jag kommer göra revolt och gå runt i mjukisbyxor i skolan ;) 
 
Ps. Jag kom precis på att mjukisbyxor har jag redan haft i skolan några gånger när jag gick i femman. Folk tittade lite konstigt på mig, men vad gör det? ;) jag har ju ändå aldrig gillat att se ut som alla andra. 
 
Det här var jag för några år sen lixom.. grön kjol, gul/röda strumpor och inga problem, man kan ju inte säga att jag följer normen precis..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0