swedish foood

Idag har jag ätit svensk mat för första gången på 8 månader!
Jag och min värdmamma lagade svenska köttbullar med potatismos och lingonsylt! Det var väldigt uppskattat och min familj tyckte att det var väldigt kul att få en smak av sverige. När jag stog där och stekte köttbullarna så fick jag en släng av "hemma" för att jag kände igen doften så väl. 
Det var en väldigt härlig känsla att äta "riktig mat" som är gjord från grunden, och som jag vet precis vad det inehåller. Amerikansk mat kan vara väldigt god, speciellt när min värdmamma lagar den, men efter att jag hade ätit middag idag så kändes det som att jag var mätt på riktigt för första gången på väääldigt länge. Svensk mat är ju bara så himla gos, och smakrik! till och med en sån simpel rätt som köttbullar
 
ps. Lingonsylt gixk faktiskt att hitt i affären här borta, till och med rätt märke ju! Felix :)
 
 
 
 
 
 
Glass blev efterrätten

Kommentarer
Postat av: Tomas Persson

Åh vad coolt att du gjorde svenska köttbullar med potatismos och lingonsylt :-) Dom ser fantastiskt goda ut! Intressant att det är sådan skillnad mellan lagad mat från grunden och den amerikanska maten.
Puss

2013-05-02 @ 13:10:32
Postat av: Annika

Va fina de blev! Tänkte precis på det Tomas skrivit. Intressant att läsa hur du upplever skillnaden mellan lagad mat och halvfabrikat. Nyfiken på vad din värdmamma brukar laga? Puss

2013-05-02 @ 18:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0