Lucia

Hej hej!

Idag är det ju lucia, och det hade jag helt glömt bort. Det var ironiskt nog min värdpappa som påminde mig om det. När han kom hem från jobbet hade han ett paket i handen, och han såg väldigt road ut. Så när jag frågade vad det var i paketet sa han att en av hans arbetskompisar känner en svensk familj och att hans vän hade fått en sak av den familjen som han ville ge till mig värdpappa, eftersom att jag är svensk. Lite komplicerat, haha, men iaf.. Och i paketet var det ett mini luciatåg! Jag blev så glad, för lucia är verkligen en av mina favorithögtider, det är ju så himla fint med alla ljus.
Tack så mycket fina värdpappa!

Jag och Jamie åkte och shoppade julklappar efter skolan också, och vi hittade lite fina grejer. På vägen hem höll vi nästan på att krocka med ett rådjur, och det var lite läskigt, men tack vare Jamie's snabba reaktion överlevde alla i situationen.

Ps. Min hals har blivit värre, och idag kunde jag knappt prata (men det stoppar mig inte, jag babblar på ändå). Det är ju bara så himla irriterande att min hals flippad har den här veckan med alla små gig och rep vi har. Idag tog kören en av skolbussarna och körde ner till dagiset för att sjunga lite jullåtar för dagisbarnen, och jag mimade till typ alla låtar.. hehe

Nu ska jag gå och sova (och bli frisk)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0