Mat och julbelysning

Hej!

Idag var det en riktigt matlagningsdag som gick sådär måste jag säga. Jag tänkte att jag kunde laga lite svensk mat till mina fina amerikanare här hemma, så pannkakor blev det och sen försökte jag baka drömmar också. Problemet är ju att recepten jag hittade på internet är i helt fel mått emot vad jag använder, så för det mesta gissade jag bara ungefär hur mycket jag behövde. Varken drömmarna eller pannkakorna blev som hemma i Sverige. Kakorna var rätt misslyckade för dom blev stenhårda efter att dom svalnat, och pannkakorna var väll okej.. men vi hade ju ingen sylt så helt bra var det inte.
Men kul iaf, speciellt att se Jamies min när jag försökte förklara för henne att pannkakor i Sverige ska vara tunna och stora, till skillnad från amerikanska pannkakor, haha.

Sen har vi äntligen satt upp lite julbelysning också! Jag tycker det är så himla kul och fint med lite ljus mitt i vintern (fastän det fortfarande är typ sensommar här borta) och om jag orkar ska jag försöka ta bilder på några av våra grannars hus också som har läskigt mycket julpynt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0