The Frazier´s del 2

Det första mailet jag fick från min värdmamma, Karen, var väldigt ödmjukt och proppfullt med fakta om familjen. I hela första delen av mailet skrev hon om hur glada alla i familjen var att vi skulle få uppleva det här tillsammans och att dom redan längtade efter mig. Sedan började hon berätta om sig själv och sedan lite om varje familjemedlem. Min värdmamma heter alltså Karen, hon jobbar som sjuksköterska i Wichita med nyblivna mammor och deras barn. Karen har två bröder och hennes föräldrar bor ca 2 och 1/2 timme från Rose Hill, där jag ska bo. Dom bor på en bondgård och min värdmorfar är en pensionerad bonde. Karen berättade också att dom träffas några gånger varje månad och att dom har en väldigt bra relation. 
Min värdpappa, David, är väldigt omhändertagande som person och han jobbar på ett företag som reparerar flygplansdelar. I augusti har Karen och David vart gifta i 30 år och då förmodar jag att jag kommer få träffa hela släkten. 
Jag har fyra värdsyskon, den yngsta av dom heter Jamie och hon är 16 precis som jag. Hon kommer också gå i samma årskurs som mig i Rose Hill High School. Jamie är precis som jag intresserad av musik och hon är med i skolans kör som jag planerar att gå med i. 
Kellie är mellan systern och hon är 20 år. Tyvärr kommer hon inte vara hemma det här året eftersom hon går på college i Lawrence i Kansas. Kim, som är äldst av alla syskonen är 26 och hon kommer inte heller vara hemma eftersom hon precis har köpt en egen lägenhet. Kim jobbar heltid i akutmottagningen på samma sjukhus som Karen. 
Matt, som är 24 år, har precis kommit hem från ett års studerande i Japan och han kommer bo hemma när jag kommer dit. Jag tror att han har planer på att resa iväg igen så det är inte säker att han kommer bo hemma under hela tiden jag är där.
Matt är också väldigt duktig på att träna och hålla sig i form, vilket känns väldigt bra. Han kanske kan hjälpa mig så jag inte är 20 kg tyngre när jag kommer hem, haha. 
Fastän familjen Frazier är ganska stor har dom några djur också! Två hundar och en katt. Katten heter Leon, och Karen beskrev honom som extremt gosig och han älskar uppmärksamhet. Hundarna heter Toby och Jesse, Toby är en Labrador och Jesse är en Golden retriever. 

Jag är sjukt nöjd med min familj, och hittills har dom verkligen levt upp till förväntningarna! Familjen har allt jag önskade mig, många djur, många syskon, en jämngammal syster och två inte så stränga föräldrar. Bättre kan det inte bli och jag tänker på dom varje dag. 

Här kommer lite bilder på familjen och huset:
 
Jamie till vänster och Kellie till höger
 
Kellie, Jamie och Leon
 
Karen, Jamie, Kellie och Toby
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0