So true!!

Hej hej! Ledsen att det har vart gått ett tag sen senaste inlågget! Den här helgen var fullspäckad med saker att göra så jag hade helt enkelt inte tid. Men jag kan ju börja med att berätta om lördagen. Som ni redan vet var jag på fotbollsmatch på fredag kväll, och kl. 6.00 dagen efter var det bara att skutta upp ur sängen för ytteligare ett cross country meet! Kl. 6.45 gick bussen från skolan mot Winfield där meetet skulle hållas. En sak ni bör veta om vädret här i Kansas är att det kan gå från 5 till 25 grader på två sekunder.. 
När vi lämnade skolan hade jag på mig alla tröjor och strupmor jag kunder hitta i min väska, för bussen har varken värme eller AC, och det var riktigt kallt ute. Alla frös extremt mycket under första delen av meetet, men runt kl. 12 började värmen att komma fram! Solen sken och det blev varmare och varmare för varje sekund. Jag tror att temperaturen slutade stiga vid ungefär 38 grader, och på vägen tillbaka svettades jag som en gris. Vi stannade på vägen hem för att äta lunch på subway (jag har en liten rolig historia om det här med subway. Om man skulle fråga någon i sverige om subway är ett "fast food" ställe med rätt onyttig mat så tror jag att de flesta skulle säga ja. Här om dagen när vi höll på med ett arbete i Nutrition and wellness . Först skulle vi klippa ut anonser från tidningar som representerade någonting nyttigt eller hälsosamt. Sen skulle vi klippa ut onyttiga saker och anonser. Min kompis klippte ut en subway-raklam och jag la den automatiskt i "ohälsosamt" högen, varpå hon flyttar den till den andra högen och tittar på mig som om jag var en utomjording. Jag frågade då lite försiktigt om hon verkligen la den i rätt hög, och alla vid mitt bor svarade ja i kör. Haha vi har lite olika syn på vad som är hälsosamt och inte.)
Pä kvällen åkte jag, Lilly och Jamie till the drive in igen, och den här gången såg vi House at the end of the street och Lawless. Hyfsat bra filmer båda två. Jag har ett problem för jag kan inte sitte utomhus och titta på film utan att somna, så jag vaknade flera gånger av att Jamie och Lilly skrattade åt mig för att jag hade somnat igen, haha.
 
På söndagen åkte vi och såg på en airplane show! Kansas är känt för sin flyplans-industri och nästan alla flygplan som användes av USA i t.ex andra världs kriget var producerade i Kansas. Precis som min värdpappa jobbar många människor här i Kansas med flygplan på ett eller annat sätt. 
Det var en riktigt cool show, med mängder av häftiga och konstiga grejer. Flera olika flygplan visades upp precis över våra huvuden, och många gånger fick man hålla för öronen för att dom var så nära marken. Det är omöjligt att berätta om allt vi såg, men jag ska försöka att sammanfatta allt. 
Vi fick se riktiga flygplan från andra världskriget, vi fick gå in i några flygplan och se hur dom fungerar, vi fick se riktigt proffsiga fallskärmshoppare hoppa (en av hopparna skrämde livet ur alla i publiken när han fällde ut sin fallskärm och sedan knäppte loss sig från den och fortsatte falla, men han fällde såklart ut nöd-fallskärmen efter ett tag, och det var med mening), vi fick se en "wing-walker" som faktiskt stod uppe på ett flygplan medan det var i luften, han stog till och med på huvudet (!!!) och till sist fick vi se en väldigt känd flygplans-grupp som kallas "thunder birds". Det är 6 stycken väldigt proffsiga piloter som utför tricks tillsammans och "skriver" saker i luften med sina flygplan. Allt det här var bara en tiodel av vad vi såg. 
Jag spenderade resten av den dagen till läxor och andra skolgrejer som behövde göras. 
 
Idag var det en vanlig dag, förutom att jag faktist sprang under cross country träningen. Jag är så trött på mitt knä, och eftersom att doktor sa att jag faktiskt kan springa så bestämde jag mig för att spinga fast det gör ont. Vi sprang ungefär 4 miles och sen gjorde vi 9 sprints runt ett ganska stort område.
 
Hä kommer lite roliga bilder jag hittade, dom är från facebook, dom beskriver hur en utbytesstudents liv ser ut, och dom passar in rätt bra på hur det var den första veckan här i USA, haha. (Bilder från meetet och från flygplans showen komer i ett separat inlägg.)
 
 
 
 
 
 
 
 
Nuuuuuu sak jag sooooova för jag är trött och jag orkar inte vara vaken längre, vi hörs snart hejdå! Jag ska försöka få upp bilderna här imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0