Pussel - godis - happy house

42 grader är det ute idag. Jag smälter. När jag vaknade imorse sprang jag 2 miles och det var ingen mysig upplevelse med tanke på temperaturen.

Igår hade jag i alla fall väldigt roligt! Vi började dagen med att lägga lite pussel (vi har kommit ganska långt nu). Sen åkte vi till walmart och köpte godis! Jamie ville absolut att jag skulle testa allt så det blev rätt mycket :)
Vi hade bestämt en middagsträff med Jake och Brittney på en restaurang som heter Happy house kl.6 så efter att vi hade köpt godis hade vi lite tid över. Jag föreslog en liten tur med golf karten och det blev det. Vår stora trädgård är väldigt rolig att köra runt på, och ibland kör vi bara runt i kvarteret. En av våra grannar bor i ett jättefint hus, och jag är kär i färgen. Det är ljusblått med vita knutar, och det ser så himla gulligt ut bland alla andra hus.

Efter det åkte vi till happy house (en japansk restaurang) där vi mötte Jake och Brittney. Dom har väldigt god mat, men det tar evigheter att äta upp! Eleverna i RHHS har ett ordspråk som är "why get high on drugs when you can get high on happy house" och det är så sant. Varför det tar så långt tid att äta där är för att man får en skrattattack en gång i sekunden! Det tog mig säkert 5 minuter innan jag ens hade ätit min första tugga. Jag vet inte vad det är men varje gång vi äter där kan ingen sluta skratta. Jag åt också min första fortune cookie!

När vi (efter en långt stund) var klara med middagen åkte vi hem till Brittney och tittade på film och åt upp hälften av allt godis. Jag försökte ta en normal bild på Jamie, men misslyckades alla gånger..

Ps. Jag har aldrig känt att min engelska har vart ett problem, och många av mina vänner har sagt att dom inte ens visste att jag var en utbytesstudent förrän jag berättade det för dom. Men nu börjar jag också tänka och drömma på engelska. Jag har lärt Jamie lite svenska de senaste dagarna och jag har börjat glömma bort svenska ord! Ibland när jag skriver på bloggen vill jag bara skriva på engelska för det är svårare på svenska! Det känns plötsligt som om svenska språket saknar några av de allra viktigaste orden..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Alltså jag kom å tänka på en sak. Satan vad brun du kommer vara när du kommer tillbaka :O :D

Svar: Haha, kanske det :D
Elice Lindholm Nobinder

2012-09-03 @ 22:00:06
Postat av: Anonym

//Lotta

2012-09-03 @ 22:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0