Contest nr 2

Hej!

Nu har jag varvat ner litegrann efter den här rätt galna dagen.
Innan vi åkte imorse så repade vi alla låtar med hela kören. Grejen är att hela stora kören har aldrig repat tillsammans förut... Japp du läste rätt, det var första gången vi repade allihop tillsammans, på samma dag som tävlingen. Alla körer har repat för sig själva, men vi har inte sjungit tillsammans. Det dåliga med att va i den bästa kören i skolan är att det låter bra när vi sjunger med min kör, rocketairs, men så fort vi sjunger med alla andra körer så låter det hemskt. Jag menar alltså att hälften av alla människorna i dom andra körerna är helt tondöva. Vi kan sjunga tillsammans med pianot, men sopranerna stiger ändå. Vissa sjunger inte ens alls den melodi som dom borde göra...
När jag säger att jag är med i den bästa kören så menar jag inte att den är bra, bara att alla andra är mycket sämre. Det finns några i rocketairs som inte ens kan läsa noter, men dom kan sjunga så det låter bra iaf.
Men nu ska jag inte klaga för vi har absolut en bra kör jämfört med andra skolor i vår område. Men det är så himla frustrerande när min musiklärare t.ex säger att vi måste göra så att det är mer diminuendo på ett ställe i låten, och så lyssnar inte hälften av av kören för dom pratar om något annat, och den andra hälften vet inte vad han menar. Men det här är alltså endast med den stora kören. Jag tycker att Rocketairs faktiskt är en väldigt bra kör med många talangfulla människor.

Aja, vi fick iaf en 1a från alla domare när vi sjöng idag så jag antar att vi var väldigt bra jämfört med de andra körerna, för 1 är det högsta betyget man kan få.

Vi kom hem ca klockan halv fem, och jag är så himla trött för jag tar väldigt mycket ansvar i kören eftersom att jag har mer erfarenhet än många andra.
Jag funderar seriöst på att gå och lägga mig nu klockan 7.

Blää


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0