Happy Easter!

Glad påsk på er alla där hemma! Här borta i Kansas har det vart full rulle hela dagen med en massa härliga människor! Eftersom att Jamie jobbade hela dagen idag, och min värdfamilj inte gjorde något speciellt, så åkte jag runt med Hailey till hennes små släktluncher.
Vi började med att åka till hennes kyrka ca klockan 10 på morgonen. Det är alltså andra gången jag har vart i en amerikansk kyrka, och jag kan inte beskriva hur extremt annorlunda det är jämfört med våra tråkiga gudstjänster i Sverige! Det är som en stor lokal med en scen långt fram där det är ett live band som spelar musik. Fastän alla låtar handlar om Jesus och Gud (och jag är inte speciellt religiös) så sjunger jag med i låtarna för det är en sån härlig atmosfär där inne! Jag är säker på att låtarna betyder väldigt mycket mer för som andra än för mig, men jag känner mig ändå som en del av hela grejen!

Efter det grymma kyrkbesöket åkte vi hem till Hailey's mamma och chillade i några minuter. Sen åkte vi vidare hem till en annan del sv Hailey's familj där jag bland annat träffade hennes tre halvsyskon! Där hängde vi i några timmar och åt lunch och så blev det såklart påskäggs-jakt för alla barnen! Hailey's bror och hans flickvän följde också med oss under hela dagen, och dom var precis lika trevliga som resten av Hailey's familj, riktigt sköna människor!
Sen åkte vi hem till Penny (Hailey's mamma) igen för att äta efterrätt, men det visade sig att den var helt slut när vi kom tillbaka så vi åkte till dairy queen och köpte glass istället. Runt 6-tiden började vi titta på en film som heter "the book of Eli" och den var riktigt bra!
Efter att Hailey skjutsat hem mig tog jag en promenad med Toby för det var så fint väder, jag älskar att gå runt i vårt område när solen håller på att gå ner.

Helt och hållet en riktigt bra dag med många trevliga människor!

Juste, jag glömde berätta att jag och Jamie målade ägg igår också :) fina påskägg


Kommentarer
Postat av: Tomas

Glad Påsk älskling.
Vi firar med hela mifamilj på Lanzarote, det är jättemysigt men vi saknar dig är. Alla hälsar med kramar.
Puss

2013-04-01 @ 10:57:42
Postat av: Cajsa Lindahl

god förmiddag! :D fin blogg! love usa-flaggan i bakgrunden.. ^^ allt bra?

2013-04-01 @ 11:13:06
URL: http://cjssong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0