Borta bra men hemma bäst, eller?

Jag glömde helt bort att skriva om det här på bloggen, men i torsdags så åkte jag hem till några AFS volontärer och hade min "pre-return orientation" tillsammans med alla andra AFS studenter i samma område. Det här mötet var som en väckarklocka för mig, för det var först då som jag insåg att jag faktiskt ska åka hem snart. Sen började jag tänka efter, och idag kom jag på att jag bara har två dagar kvar i skolan här borta, TVÅ!! På måndag och tisdag har vi finals, sen åker senior klassen till Worlds of Fun på onsdag. På fredag har vi övning inför graduation tidigt på morgonen, och på söndag är mitt high school år officielt över. Jag kan inte ens börja beskriva hur fort det här året har gått, för det känns som att jag kom hit igår. På ett sätt känner jag mig som hemma, och allt är så vant, men sammtidigt inser jag att jag fortfarande lär mig nya saker varje dag, och jag skulle lätt kunna stanna i ett år till. 
Ju närmre hemresan jag kommer, desto starkare blir den där känslan jag har i magen. Det är klart att jag saknar alla där hemma, men jag vet inte hur jag bara ska kunna fortsätta leva mitt normala liv när jag kommer hem, inte efter allt jag har upplevt. Det känns som en fantasy-film. Du vet, när huvudkaraktären i filmen åker iväg på ett äventyr som helt kastar om den normala uppfattningen av världen, men sen i slutet så vaknar karaktären upp, och så inser man att allt bara var en dröm. Huvudkaraktären går tillbaka till att leva sitt gamla vanliga liv, men den som tittar vet att ingenting kommer vara sig likt efter den där drömmen. Precis så känns det. 
Jag hoppas att alla ni där hemma i Sverige tar hand om mig när jag kommer hem, för jag saknar er, det gör jag verkligen. Men jag har ingen aning om hur jag kommer bete mig när jag kommer tillbaka. Om jag kommer gråta konstant i två veckor, om jag kommer vara överlycklig att få träffa alla igen, eller om jag bara kommer vara helt tom på känslor. Det kommer jag veta först när jag kommer hem, för jag har ingen aning om vad som kommer hända när jag vaknar ifrån den här drömmen.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0