Tornado!

Så, precis efter vår graduation fick vi reda på att det var en tornado i Wichita som ligger väldigt nära Rose Hill. Det är till Wichita vi åker när vi ska shoppa t.ex. Jag och Jamie skulle egentligen åka till fler graduation parties efteråt, men tornado alarmet i rose hill började låta så alla var tvungna att åka hem och "ta skydd". På radion började dom få panik och skrek att alla i Wichita skulle ta skydd. Vi lyssnade på flera kanaler där dom skrek "take shelter!!!" och sen bröts kontakten. När vi kom hem ställde sig matt och min värdpappa ute i trädgården med varsin coca cola och tittade på himlen. Det är så himla roligt, för man tror att alla skulle gömma sig i källaren och vara livrädda när det är en tornado så nära, men det händer så ofta här borta så det är ingen som bryr sig (förrän den är precis där du bor). Jag var såklart lite orolig för mina vänner i Wichita la upp bilder på Facebook på hagel stora som golfbollar! Som tur är fick vi inget hagel, bara regn, och den värsta delen av tornadon gick inte över Rose Hill. Vi hade bara lite växter och grejer som låg utspridda över tomten efteråt.
Fastän det var lite läskigt så var det en häftig upplevelse!

 

Kommentarer
Postat av: Annika Persson

Häftigt! Så länge den inte är där du är förstås :-0

2013-05-21 @ 07:36:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0