Mat och sånt

Hej hej
 
Vädret här borta har flippat igen, som vanlig, och nu har det regnat/haglat i två dagar. Det var ju så himla fint väder i söndags, och nu är det kallt igen! Jag blir galen! 
Annars då? Jo det är bra, jordgloben i ceramics class är en klump av lera och jag borde egentligen plugga american history just nu (but we all know thats not gonna happen), så det är som vanligt och livet rullar på. 
 
En sak som jag skulle villja berätta för alla blivande utbytesstudenter är angående maten, om du nu åker till USA. Jag visste att maten var onyttig här, men det var först när jag kom hit som jag förstod precis vad alla menade. Jag skulle inte säga att maten är "onyttig" i grunden, men allt är "processed" vilket i sin tur gör det mesta onyttigt. Till och med bas-varor såsom mjölk, ägg och mjöl kan vara "processed" vilket betyder att din kropp kan reagera rätt konstigt till vissa saker som du inte alls är allergisk mot i vanliga fall. Saker som jag personligen har märkt är t.ex
Ibland får jag konstiga utslag i ansiktet som försvinner lika snabbt som dom kommer dit
Jag har någon typ av pollen-allergi, fast hemma i sverige är jag inte allergisk mot någonsting alls
Mitt hår och mina naglar växer extremt fort, men jag tappar också mer hår än vanligt
Jag behöver dricka extremt mycket mer vatten än vanligt
 
Jag är helt säker på att min kropp reagerar såhär pga av alla konstiga ämnen vissa varor har, som jag inte är van vid. Sen tror jag säkert att vädret har en stor inverkan på hur jag mår. Men jag ville iaf berätta för er att det är inte konstigt alls om din kropp reagerar lite annorlunda till vissa saker, för det är helt enkelt ämnen och saker som du inte är van vid! Jag har freakat ur ett antal gånger här borta för att jag trodde det var någonting fel, men sen har jag listat ut vad det är som orsakar det. Jag vet t.ex att jag tappar väldigt mycket hår varje gång vädret ändras sådär super snabbt som det kan göra här borta. 
 
Nu ska jag sooova! Hörs snart!
 
(Lockade precis mitt hår så jag är lite fin imorgon)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0