Från julafton till nyår

Hej hej!

Det har vart några väldigt roliga och intensiva mellandagar här borta. I fredags åkte jag, Micheal, Jamie, Paco, Hailey och Zach till en skridskobana i Wichita för att åka skridskor. Vi hade planerat det i ca en vecka i förväg så vi hade många vad om vem man trodde skulle ramla först. Hailey hade aldrig åkt skridskor förut så många satsade på henne, men det var faktiskt Jamie som låg på isen först av alla haha. Det var väldigt kul att åka skridskor för jag har inte gjort det på väldigt länge, och sen var det ju kul att göra någonting som jag är bra på för en gångs skull!
På lördagen bestämde vi oss för att gå och shoppa eftersom vi hade en massa presentkort efter julafton. Jag köpte en klänning och lite andra grejer, bl.a. två lotions från "Bath and body works" (den bästa butiken i hela freakin' amerika) och en kassörska frågade om Jamie och jag var systrar, som vanligt haha. Jag förstår inte varför folk frågar det hela tiden, för vi är inte speciellt lika.
När vi kom hem åkte vi med hela familjen till freddys och åt middag. Oooch för första gången åt jag en freddys-hamburgare med händerna! Innan lördag har jag alltid ätit deras hamburgare med kniv och gaffel, för jag kunde inte plocka upp den utan att den föll isär. Men i lördags tänkte jag att "jag kan ju inte bli en riktig amerikanare och äta hamburgare med kniv och gaffel" så jag sket i att allt trillade ut, jag åt den iaf. Matt och Jamie tyckte att det var väldigt roligt att titta på haha. När vi kom hem blev det raka vägen i säng för på söndag gick vi upp super tidigt för att åka till Karens föräldrars hus ute i östra Kansas (nästan på gränsen till Missouri). Vi gick upp klockan sju och sen tog det ca två-tre timmar att komma fram. Huset var väldigt litet och det låg mitt ute i ingenstans. Jag brukade tycka att Ekerö var landet, men det är ingenting mot landet i Kansas. Karens mamma är så himla snäll, hon gav mig en stor kram när vi kom och en julklapp fick jag också!
Igår var det nyårsafton och Jamie och jag skulle egentligen åka till en kompis hus, men eftersom att det snöade (och amerikanare flippar när det är en mm snö) så sa min värdmamma ville att vi skulle stanna hemma. Hon ville inte att vi skulle köra så långt i snön. Men inte hade vi tråkigt för det! Jag tog med min gitarr och sen satt vi i källare och sjöng random sånger. Jag visade också Jamie lite svenska sånger så att hon kan vara cool när hon kommer till Sverige!
Sen låg vi på golvet och lyssnade på musik och sjöng med (högt) tills dom skrek "happy new years!!" På tv:n från Times' square.

Idag har jag lekt med hundarna ute i snön och snart ska jag ta lite bilder på Jamie när det är såhär fint ljus ute.
Pusselipuss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0