Klassiskt Kansas

När vi åkte till Las Vegas så körde vi bil från Rose Hill till Denver flygplats så att vi kunde plocka upp Hailey's moster på vägen. Jag har skrivit förut när vi åkte bil till Jamie's mormor att Kansas verkligen är plattare än jag trodde. Men när vi körde till Denver i fredags så fick jag mig verkligen ett smakprov på den verkliga sidan av Kansas. Det är så extremt platt, och utan byggnader så du kan se huuuur långt bort som helst. Det finns tydligen ett gammalt skämt bland bönder som bor mitt ute på dom här gigantiska åkrarna som går såhär "min hund sprang iväg för två dagar sen, men ingen panik, jag kan fortfarande se honom". Jag inte beskriva hur platt och tomt det är, man kan åka flera timmar utan att se ett enda hus eller ett enda träd och nu förstår jag helt plötsligt varför Kansas har så många tornados. Det är helt sjukt att människor kan bo där ute helt själva med typ två timmar till bästa byggnad, men ändå väldigt häftigt på nått sätt.


Kommentarer
Postat av: Emma

Oj vad coolt!!

2013-03-22 @ 07:37:45
URL: http://americaemma.blogg.se
Postat av: Annika

Wow. Dina bilder visualiserar väldigt bra vad du menar. Ödsligt på något sätt, och vackert.

2013-03-22 @ 15:36:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0